Thursday, June 2, 2011

" duit ni berhantu." bak kate mak ibah.

masalah.masalah.problem.problem.musykilah.musykilah. huhu

fikir punye fikir still xdapat solve masalah ni.

tadi saya ke fatahallah(supermarket) bawak 60 genih. 20 genih kepunyaan hasni.
masa first nak bayar, saya bagi kat yan 20 genih.
pastu time saya nak bayar second time, yan bagi balik 20 genih tadi.
then saya bayar, yang total barang yang second round ni 62 genih. 50 gune duit yan +20 genih saya.
so, saya dapat baki balik 8 genih.
then kami stop beli kacang, saya bagi 20 genih saya kat yan. kacang harga 10 genih.
baki 10 genih tadi yan bagi kat saya masa dah sampai kat rumah.
habes kira2, yan kate hasni kene bayar kat die 11.50 genih,
so saya bagi kat yan 20 genih hasni tu.
barang saya yang yan bayar time first round tu semuanya 7.50 genih (susu).
so, saya bayarlah kat yan..
then, kira pulak tuk barang yang second time. barang ni kene bahagi 4.
so, 15 sorang. ingat tak tadi saya dah bayar 12 genih tuk barang ni.
lebih 3 genih tu saya bayar kat yan.
then saya claim ngan duit rumah tuk harga kacang tadi 10 genih.
so, kalau kira2 saya patut ade dalam tangan saya: 17.5o genih
dan masalahnya yang ada ngan saya selepas urusan2 di atas adalah 10.50.

mana perginya 7 genih??
nak kate kene songlap macam impossible.
nak kate jatuh, macam xmasuk akal je sebab saya saya bawak sekeping2 20.
pelik bin ajaib.


maybe mak ibah betol. duit memang berhantu.

4 comments:

humaira said...

TK wat kira-kira diblognya... hehehe... macam solve soklan math la plak.....^^

miss asilah said...

pening

Izyan Hanis said...

kite xbace perabeh sebab pening.
ha ha ha

iwe said...

poket kau tembus la ika....