Monday, January 17, 2011

mati.
bile tibe ajal kite.
xkire di mana.
malaikat maut tetap akan menjalankan tugas.

bangun pagi dapat satu berita mengejutkan.
Seorang pelajar perempuan tahun 3 perubatan meninggal disebabkan oleh carbon monoxide poisoning. INNALILLAH.
saya terkejut dan terkesima sekejap.
muda2 dah xde.
tapi betul lah org kate, ajal ni xkire umur.
xsemestinya kite time2 kite muda sihat ni kite xkesah, dan hanya bimbang bile waktu kite tua.kandungan dalam perut pon boleh meninggal apatah lagi kite semua.

dan bagi yang masih bernyawa, kematian itu memberi kesedaran kepada kita semua yang hidup dan mati semua ditangan Ilahi.

I REALLY DO FEAR DEATH. sebab saya tahu sepanjang 19 tahun saya bernafas kat dunia ni, amalan dan ibadah saya selama ini xmampu melayakkan diri saya menjadi salah seorang ahli al-jannah.

ajal kite mungkin saat ni, mungkin juga esok.

sama2 kita ambik iktibar.

.Takziah kepada keluarga si mati.

Ya Allah, Kau tempatkanlah si mati dalam kalangan orang yang beriman.AMIN.

.sedekahkan Al-fatihah buat si mati.