Saturday, January 15, 2011

the exorcism of emily rose

2 jam hari ni saya dah habeskan dengan membuang masa dengan menonton
THE EXORCISM OF EMILY ROSE
bersama2 ibah.


JOM TENGOK.
kenapa saya layan movie ni?

namun sebelum tu, satu fakta yang perlu kamu tahu tentang saya.
saya PENAKUT dan sangat senang TERKEJUT, so secara automatiknya saya tidak melayan crita2 hantu a.k.a thriller a.k.a mengarut.

satu ketika dulu, saya dan Hazirah Hidzir pernah masuk panggung tengok crite DRAG ME TO HELL. secara jujurnya saya hanya bukak mata saya kurang daripada 50% crite itu ditayangkan. dan sepanjang masa itulah saya menyumpah2 si tukang buat crite tu ( padahal aku sendiri yg rela nak tengok, pastu marah pulak kat org laen, aku memang sengal!). saya sangat tidak matang. xmatang ke? ada satu soklan di sini, adakah matang dapat diukur dengan keupayaan kite melihat bende2 yang menakutkan. saya punye jawapan?
saya sendiri pon xthu. hihi.

berbalik kepada crite THE EXORCISM OF EMILY ROSE. sebenarnya saya xde alasan yang konkrit kenapa saya TERlayan movie ni. mungkin sebab ibah duk asyik cakap pasal orang kate crite ni best. mungkin juga saya nak buktikan saya mampu ubah diri saya daripada penakut kepada berani. mungkin juga saya saje je nak teman ibah tengok crite ni ( kesian kat ibah xde org nak teman die, hehe). mungkin juga sebab saya malas nak baca buku dan saya rasa saya patut membazir masa. mungkin juga, mungkin juga, dan mungkin juga.

basically crite ni xde la sampai takut sangat sampai sympathetic system activated. hantu xde pon. cume reaksi EMILY ROSE yang dirasuk tu yang agak menakutkan. sound effect memainkan peranan yang sangat penting. hantu xkeluar sound lebeh2. hihi.
( dalam crite ni banyak pasal agama2 diorang. so, kene kuat iman kalau nak tgk. bnyk kali jugak saya mengucap spnjng tengok crite ni )
saya n jibah pon tertanya2, kenapa semua org kate crite ni paling takut diorang pernah tengok. kami betol2 xfaham???
tetapi secara jujurnya saya lagi takut tengok crite JANGAN PANDANG BELAKANG.


grrrr!!!


* hari ni saya masak, entah kenapa xsedap, pendapat saya le...laila kate sedap je...Mungkin xsedap sebab saya tengok crite EMILY ROSE....HAHA

saya sebenarnya nak tulis banyak mende lagi, tapi tibe2 smua tu hilang. short term memory betol.

1 comment:

miss asilah said...

post kau dah ade kaler laaaa agaagaga