Tuesday, May 24, 2011

wink vs putih

pada suatu hari, hari yang indah sekali, Wink keluar dari kereta setelah bertarung nyawa selama beberapa jam perjalanan menuju ke destinasi yang die sendiri tidak tahu.
saat kakinya memijak ke bumi itu, perasaan yang pelik menyelebungi dirinya.
sungguh berbeza daripada tempat tinggal die sebelum ni.
die perasan banyak mata-mata memandangnya. perasaan ingin tahu die lagi kuat daripada perasaan ingin tahu kenapa semua ornag melihat die dengan pelik.
die mula meneroka tempat barunya itu. mengeluh sedikit. die mahu pulang.
dari jauh die ternam
pak putih(berdasarkan apa yang die dengar, namanya putih) memandangnya dengan tajam.
die cuba untuk mendekatinya. namun makin die mendekatinya, putih melarikan diri.
die terpinga-pinga. at least die mahu membuat kawan di sini.

wink: tunggu! tunggu! tunggu!
putih: ko sapa hah? ( sambil memandang wink dengan tajam dan takut2)
wink: aku baru di sini, aku nak kawan ngan ko. ( makin mendekati putih )
putih: stop! stop! kat situ, jangan sesekali ko dekat ngan ak.
wink: kenapa? aku nak kawan ngan ko ni. xboleh ke.
putih: kenapa ko nak kawan ngan aku? lagi satu ko ni spesies ap hah. pegi main jauh jauh. aku xnak kawan ngan ko.
wink: aku spesies ngan ko jugak, bukan salah aku dilahirkan begini.
putih: aku xnak kwan gak ngan ko. ko nampak menakutkan. dengan badan yang hitam. dah la besar. mata warna kuning. yeww.

putih berlalu pergi. wink terpinga-pinga lagi kesedihan.

perbualan antara kucing terhebat! haha. kesian kat wink, sampai putih dibuang pon masih belom menjadi kawan. agaknya, wink ni nampak macam raksasa kowt bagi putih. hihi. wink dengan muka innocentnya tetap cuba mendekati putih. haha. da naseb badan, xde kucing nak kawan ngan ko wink....alih2, ko layan aku cakap sorang2..kah3.

ini WINK.


dan ini putih, cme versi kaler putih.




hahaha...
saya mengarut...
memang xde keje......hihi

No comments: