Friday, May 28, 2010

…Pergilah `kamu’ dari sini….

..langit yang cerah tiba-tiba bertukar menjadi mendung…

…ku duga hari ini akan seperti hari-hari yang sebelum ini namun tiada siapa dapat mengagak ketentuanNya…

…hari ini mungkin cerah namun mungkin hari yang mendatang ribut yang singgah…

…namun saat aku memandang ke langit, tanda-tanda hujan bakal turun lansung tidak kelihatan…

…hanya kelihatan awan yang tebal sehingga mampu menghalang cahaya matahari menyirami muka bumi ini…

…tiada juga tanda guruh mahupun petir akan datang…

…aku mengeluh dalam bersyukur…

…dan masih di saat ini aku menunggu agar awan itu cepat berlalu…

…dan jauh sudut di hati aku yang kecil ini mengharapkan agar hari esok aku bisa lihat dunia ini dengan jelasnya dan dengan penuh ketenangan…


p/s esok exam…sama2 lah kita doakan kejayaan kita…bitauffik wa najah…

No comments: