Tuesday, March 27, 2012

jeng2


after sekelian lame. n setelah sekelian lamenya TOP menghiasi post paling atas dalam blog ini, akhirnya muncul jua post yang baru. hehe.

lately banyak perkara yang berlaku. dari yang bahagia, sedih, penat, kuciwa n etc.

so, bercoretlah tulisan saya yang xpuitis di blog yang xseberapa ni.

isnin lepas, alhamdulillah tamat sudah round skill lab yang keberapa entah. time exam tu ade sedikit gelabah jugak. tapi insyaallah semua ok2 je.

kalau ade yang masih ingat, saya ade beli phone baru bulan januari yang lepas selepas phone yang lame entah terjatuh kemana. dan nasib saya yang malang, sekali lagi henset Colby saya yang baru berjaya dikebas orang ataupun terjatuh ke dalam Tramco. sedih sekali hati ni. ye la kan, first hanset beli ngan duit sendiri, pastu gune xsampai setengah tahun sudah lesap jadi sejarah. kuciwa sangat2 dengan diri sendiri yang sangat cuai. aduii...balik2 terus baring tidur. mood yang ade terus dibawa lari angin ribut kencang dalam hati. disebabkan itu juga, mulut saya kemas sahaja tutupnya, kesian housemate2 xdilayan. mohon kemaafan
semua.

(sekarang sensitif sikit bile sebut pasal hanset2 ni, bgn tido dah xde lagu ramadhan tu, dah xdengar suara changmin kejut bangun. ) tapi papepon, xde mood lagi nak pikir pasal nak beli henset baru, tggu dekat2 nk balik msia dululah, bukan gne sangat pun henset tu, kat rumah ni pun susah nak dapat line..

hari jumaat lepas. selepas beberapa tahun bermusafir kat mesir, baru dapat pergi muhafazah Zagzig. kalau di malaysia, kita ade negeri, kat mesir mereka ade muhafazah. tujuan kesana sebab bersukan. PERUBATAN (pertubuhan untuk student medic kat mesir) anjur hari sukan untuk akhawat/perempuan kat zagzig university. saya kesana mewakili pasukan tarik tali. sehari suntuk kami di sana. perjalanan ke sana memakan masa yang lagi lama untuk ke Cairo lebih kurang dalam 5 jam ber'bas'. oleh sebab demikian, kami ke sana malam khamis, bertolak agak lambat n smpai pun of course la lambat jugak, dalam 2.30pagi...masuk rumah dalam pukul 3 am. pastu kene bangun sembahyang subuh kul 4.30am...penat xhilang, tido xselesa sebab surrounding baru. pukul 8 kumpul. n majlis bermula x'lama' selepas itu. btw saya termasuk dalam pasukan perbarisan. n kami membawa tema merah n maskot kami 'angry bird'. respect la team yang bersusah payah membuat maskot yang awesome itu. rase2nye antara muhafazah yang hadir, saya dapat rase team iskandariah paling kuat n lantang bersorak. perghh..semangat perlu ade. bukan senang nak main sukan ramai2 macam ni...byk sukan yang dipertandingkan. but still there's some flaw in this event. but apa yang dah lepas jangan dikenang, ambil pengajaran, perbaiki, buat yang lagi yang terbaik next time. so, jom layan gambar!!


snap gambar ngan junior. iezy namenya.

team bola tampar yang osem. n jaket alex u yang menarik yang juga menjadi bualan muhafazah lain. (bangga kami walaupun smua itu baju pinjam..hihi)


nina. team futsal yang power. no 2 dpt diungguli. jgn touching2 ye nina.

with haleeda, o-on, linowt, n ketua kontijen, fatiq.


saya n angry bird yang tersngatlah osem.


ibah yg bidan terjun yang hebat n pasukan bola jaring yang osem juge,

we are red, we're erythroknight, we wanna fight fight fight we gonna win this fight, WE ARE RED!!!!!


alhamdulillah tarik tali dapat juara...(yeay!!!)...n paling penting team iskandriah/angry bird dapat no 2 dari 5....tahniah!!!

disebabkan main tarik tali, n lawan opponent2 yang sangat kuat, sampai ke hari ni muscle pain xhilang2 lagi...jalan pun slow.

btw semalam result dah keluar. Alhamdulillah ok je. setimpal dengan usaha sendiri.

yang dapat result xseperti yang dia nak, berusaha lagi. yang dapat result bagus, alhamdulillah berterima kasihlah pada Dia. nak jadi doktor clinical penting akademik pun penting, sebab sekarang patient dah makin bijak, diorang sendiri dah pandai diagnose sendiri dengan bantuan mr google....

apa apa pun....

~be yourself. be strong. be smart. be everything that you want. be the one that please Him.~


2 comments:

ainaa said...

patient pn dah pandai diagnose sendiri. ta leh blah. haha
kita pun sbgai doktor klu ta tau google je kat phone. hihi..
blehnya mati pt dulu time emergency
- -'

Izyan Hanis said...

owh itu ke iezyy
budak KTT jugak an?

penat kite mencari cari sape iezy
masa kte pegi KTT hari tuh
kite taw ade junior nama iezy
but xtaw sapa

:D