Sunday, January 22, 2012

lately


lately, banyak perkara yang berlaku.

lately jugak kat iskandariah ni di serang kesejukan yang amat. selalu alex ni xlah sejuk sangat, tapi kali ni dalam rumah siap kene pakai bubble lagi..ade jugak video yang budak2 ni share kat FB kat highway on the way dari cairo ke alex turun salji. Wallahualam, sebab xnampak dengan mata sendiri.

lately selalu jugak cakap pasal kawen ni...nak wat cam ne dah musim orang kawen..

ade yang bertanya, apa ciri2 suami pilihan?

hensem? doktor? orang kelantan? tinggi? putih?

tipulah kalau saya kata saya xpandang appearence kan..semua ade taste sendiri kan?

saya sendiri bukannlah seorang yang sempurna. physical xsempurna, agama pun xsempurna.

so, kalau boleh saya mahu suami yang cukup solatnya, arif hukum hakam agama, yang boleh mejadi imam solat2 saya dan anak2, lembut percakapannya, yang sentiasa berbakti kepada ibu bapanya, boleh bertoleransi, yang paling penting pandai membimbing sya untuk menjadi isteri dan muslimah yang solehah.

yang pasti sya mahu dia menjadi pasangan saya di syurga kelak..:)

hehe...

mecari yang halal tu jihad.
jom jaga ikhtilat. jom tutup aurat. jom berlumba mendapat redha Allah.
jom kite sama2 jadi ahli syurga.

:)

No comments: