Tuesday, August 16, 2011

diari hari ini.


tido pukul 6 am. layan mende2 mengarut biaselah. hihi.
bangun lepas zohor. 1 pm. lamekan saya tido.
ibah, biha n zana dah pegi ke bank, bank in duit umrah yang xjadi tu.
amik keputusan last minute nak pegi bank in jugak.
naseb baek sempat, sebab bank kat sini tutup pukul 2 pm.
reason? tak pernah hamba tahu kenapa..(arab memang pelik)
balik rumah, settle something yang perlu disettlekan.
lepas asar bertolak ke Asrama. ade program. " mengejar seribu malam".
menarikkan tajuk die.
bincang pasal lailatulqadar n nuzul alquran.
then ade iftar jami'=bukak puase ramai2.
actually on da way pegi asrama tu, saya mencari balah.
balah? mende ape tu?
balah ni kurma muda.
tahun lepas Hafsah pernah beli n bagi sya try. tapi saya xsuka sangat.
sebab rase die pahit. kelat kot. tapi bile dah sampai kat tekak manis je rase die.
saya kene cari balah ni sebab abang dua pupu saya mintak nak kurma fresh.
saya assume kurma fresh ni balah la kot.
esok nak pegi manshiah cari.
habes je majlis tu, saya pegi merayap. org lain g semayang terawih.
biase la pompuan, xsepanjang wajib kan? haha..paham2 je la..
malam2 arab ni meriah, may be sebab ni la kowt kedai2 xbukak pagi2.
xmacam kat negara kite, pukul 6am dah habis dah nasi lemak..hihi
saya pegi beli honey n some manisan arab kat falaki.
saje je nak wat balik, lagipun xmahal pon. nak bagi orang kat malaysia rase manisan kat sini.
saya xpernah rase. ke pernah? lupe lah...tapi yang pasti manisnya amat amat.
then, kami pergi tempat beli tiket bas.
nak beli tiket ke mattoh ( xthu la ejaan betul ke x ni) aka airport. cairo.
sebab kami naik flight kat cairo.
nak tukar naik alex, mahal sangat. naik je kat cairo.
this time, kami nyer transit lame giler..both pergi n balik..
tapi both dapat hotel...ok la...boleh tido..hehe..

zzzzzzzzzz...

dah ngantuk dah...nak tido la...

bye2..



No comments: